Söndag

Varje söndag försöker vi komma iväg till gymmet hela familjen. Men idag ville inte lilleman följa med. Först var tanken att jag skulle gå själv innan jobbet men både dottern och frugan ville ju också. Så jag frågade sonen om han ville följa med på en promenad i vagnen istället? Och det gick hem...! Så halva familjen på gymmet och andra halvan på promenad. 



Blev en bra runda i många backar, genom ett skogsparti, ett militärområde och lite genom stan. När vi kom hem frågade jag vad som var bäst på promenaden? "Kanonerna!" 
Vi hittade ju riktiga stora kanoner där vi gick! 

Sen var det hem, få i sig mellanmål, byta lite kläder och packa väskan för att sen ta mig en promenad till jobbet. På vägen såg jag en äldre herre som tränade stepups mot ett pall i parken. Jag blir iaf inspirerad! Där är ju anledningen till varför jag ändrar min livsstil, för att kunna vara lika pigg vid 75+! 

Väl framme på jobbet körde jag lite styrka med gummibandet. Men nu är det dags att jobba! 

Skön söndag på er!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0