Viljestyrka...

Klockan är 18:50...vi stänger butiken om 10min. Jag kommer på mig själv att gäspa för 3e gången och hungern börjar göra sig väldigt påmind. Det är varmt inne och kallt ute...

Vi har stängt, på väg till omklädningsrummet kommet frågan från kollegan: 

-vill du åka med? 

Där, på bråkdelen av en sekund hinner man tänka hur skönt det vore att komma hem fortare till mat och soffa efter en dag med tunga lyft och en del plock. 

-Nej, jag går....

Byter om, stoppar hörlurarna i öronen och öppnar dörren för att möta den friska luften. 
När jag ser det vita sagolandskapet utanför känns det ännu mer som rätt beslut! 

Nu kan jag sjunka ner i soffan med lite bättre samvete. Och mätt är jag med! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0