Lördagsgodis

Igår var det lördag och barnen får i vanlig ordning varsin godisskål. Vi vuxna brukar också äta lördagsgotte i form av en större skål...men frugan gick med i SockerfriJanuari och drog med mig och måste säga att det gått väldigt bra!  
Men igår var det kämpigt! Båda barnen är alltid så snälla och vill bjuda...sen ville lillkillen att jag skulle hålla hans skål när han satt bredvid. Ahhh vilket sötsug jag hade! 

När båda barnen somnat fanns det godis kvar i båda skålarna. Det fick åka i soperna för annars hade det legat i min mage nu!! 

Men ändå sjukt stolt över oss som stod emot! Hela december var en enda stor sockerfest så detta behövs! 

Jag tänker att jag kör januari ut och är suget borta då så fortsätter jag...lika bra! Ev får det bli en liten påse gotte endast på lördagar. 

För att klara detta så tog vi bort all pasta, potatis och ris. Äter mer grönt till maten istället. 

Nu ska jag bara få mig själv till gymmet igen..varit bristvara mitt i allt kaos som varit vårat liv det sista. Men jag har iaf tagit tag i mina promenader hem från jobbet och tackar nej till skjuts. 

Jag vägde mig i veckan...ingen kul siffra som visade sig! Jag gjorde det för att ha en liten morot när motivationen tryter. Att kunna ställa mig på vågen och förhoppningsvis se mindre siffror. 

Sitter och laddar för att köra ett styrkepass hemma idag. Efter barnen somnat..barnen inspirerade mig när dom körde lite cirkelträning med gummibanden och leksaker. Härliga ungar! :) 

Hoppas ni haft en bra helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0