Gymkort!

Mitt gymkort har den senaste tiden samlat damm i plånboken......det är skrämmande hur fort en god vana kan försvinna?  

Jag tycker att det är svårt att få en balans mellan familj, jobb och träning. Jag jobbar oftast sena kvällar. När jag kommer hem sover barnen i regel redan. Iofs skulle det vara perfekt att gå till gymmet dessa dagar eftersom jag redan missat hela kvällen. MEN jag är vrålhungrig vid denna tiden...energin är slut och jag skulle inte prestera på gymmet iaf. 

Innan jobbet går inte heller eftersom frugan åker tidigt på morgonen och jag lämnar barnen på förskolan. Annars älskar jag att ha gjort träningen på morgonen! Det fungerar på helgerna dock, så det ska jag börja med. 

Kvar har vi då dagarna då jag slutar tidigare. Med tidigare menar jag tidigast 17. Då hämtar fortfarande frugan barnen eftersom hon hinner dit innan mig. Jag kan då ta svängen via gymmet. Nackdelen här är att när jag väl får en kväll med barnen är den enda dagen jag orkar med gymmet....men får börja med att ta varannan sån här dag för mig själv. 

Jag har ju flera förmiddagar med barnen i veckan samt minst 2 lediga dagar i veckan. Men att inte känna dåligt samvete för att man tar tid för sig själv är svårt! Men jag blir en piggare och gladare mamma om jag får röra på mig. 

Jag satte mig och bokade in några pass framöver.

Onsdag- CxWorks (mag/ryggpass) 
Fredag- Bodyjam (dans) 
Söndag- styrka på gymmet (innan jobb) 
Måndag- Zumba 
Tisdag- ShaBam (dans) 

Nu så! Nu kör vi....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0