Det här med mat...

När jag började min viktresa 2011 skrev jag in mig på viktklubb.se där jag loggade in allt jag åt, ner till minsta tuggummi. Allt för att få en överblick på vad jag fick i mig. Vet att jag fick många aha-upplevelser på maträtter som innehöll betydligt mer kcal än jag trott! 

Jag gick ner mina första 10-15kg med endast justering av kosten och vardagsmotion. Efter det skrev jag in mig på gymmet. Så det är i köket the magic happens! Man kan träna ganska mycket utan att det händer så mycket om man fortsätter att äta helt fel. En kombination av båda är helt klart den bästa metoden! 

Efter ett tag slutade jag logga maten, det blev en stressfaktor för mig. Gick jag över 5kcal en dag mådde jag dåligt. Så jag började köra "solo" och det gick ju bra. Jag hade skaffat mig tillräckligt med kunskap om mat. Jag lyckades att nå mitt mål med -50kg! 

Jag gjorde kroppsmätningar på gymmet innan, under tiden och efter...den sista jag gjorde kollade gymmets PT på mig och undrade hur jag hade gjort och om jag gjort det utan hjälp? 
Jag hade tydligen gjort helt rätt! Endast några få kg jag tappat var muskelmassa och resten fett. 

Så jag fortsätter på samma sätt som innan...det funkar för mig iaf! :) 

Dagens tips! Maten...få koll på maten! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0