Ätardag?

Hela januari har vi kört stenhårt på nyttig mat och undvikit pasta, ris och potatis. För min del har det gått väldigt bra måste jag säga. Väldigt målinriktad just nu. Men det börjar knorras från min bättre hälft här att hon längtar efter gotte och annan mat ibland. 

Samt att jag vet att det inte går att hålla benhårt resten av livet heller för det håller inte i längden. Och det är en livsstil, inget vi gör bara nu. Så vi kom fram till att vi ska ha en ätardag. Och med ätardag menar jag inte svulla i sig allt man kommer åt utan kanske byta ut ett mål den dagen och köpa lite gotte till kvällen. 

Känns naturligt som om denna dag ska vara lördagar. 

Jag läste på lite om det här med ätardagar och hur det faktiskt kan öka förbränningen. Man chockar helt enkelt kroppen en dag i veckan så att den inte går på lågvarv hela tiden. Kroppen vänjer ju sig efter ett tag när man ligger på underskott. Jag kan ju inte säga med säkerhet att detta stämmer men tänkte att vi testar detta nu så får vi se vilka resultat det ger. 

Skulle jag få sämre resultat får jag väl avstå ätardagarna tills jag nått min målvikt. 

På lördag är det beställt min lasagne, så den får det bli. Och en liten påse med bara dom godaste godisarna. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0