Omstart!

Som ni ser i tidigare inlägg har den senaste tiden bestått i olika undersökningar och vila i princip. Dom hittade aldrig anledningen till varför jag får yrsel med jämna mellanrum, ofta vid träning? Jag klarade ett helt år av tung träning som överviktig men när jag väl var normalviktig så la kroppen bara av??
 
Men eftersom dom inte hittar några fel varken på hjärtat eller i hjärnan så är det inget skadligt så jag kan börja träna igen..och har börjat kunna träna igen ett tag nu men har inte kommit igång! Jag HATAR känslan av yrsel och illamående och detta har gjort att jag inte vågat träna.
 
Jag gjorde några halvhjärtade försök för ett tag sedan. 2 av 3ggr fick jag yrsel.. INTE kul! Men jag klarar av att dansa iaf...zumba går bra. Easyline (cirkelträning) gick inte så bra! Springa går inte bra! Och jag är verkligen ledsen för detta! Jag gillade verkligen att springa! Men nu vågar jag mig inte ut! Jag blir verkligen helt likblek, skakig och yr i bollen. Handlingsförlamad, och det är inget vidare att bli ensam ute i skogen eller flera km hemifrån.
 
Mina återkommande bakterieinfektioner är iaf borta! Jag fick äntligen en paus i sjukstugan länge nog att kunna ta mitt vaccin. Sen har det varit mycket bättre! Så det är skönt.
 
Men vart står jag nu?
 
Jo, jag blev ganska så nedslagen av att inte kunna träna att jag tillslut gav upp maten också. Tappade helt kontrollen och åt för mycket och fel saker. Vågen står idag på:
 
89,1kg!
 
Vi har idag rensat ut skit i alla skåp, jag strypte kolhydraterna och bokade in mig på pass senare i veckan. Började så fint med att sträcka ryggen igår på jobbet så har jävulsk ont idag. Så vila resten av veckan för att förhoppningsvis kunna dansa zumba i helgen. Tog mig en långpromenad idag iaf ute i solen. Och jag har gått fram och tillbaka till jobbet dom senaste dagarna också.
 
Nu vänder jag den här trenden...inget mer tycka synd om mig själv! Får lära mig att leva med det här helt enkelt och hitta träningsmöjligheter som passar mig.
 
BEACH 2014 och resten av livet börjar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0