Matkaos!

Vad beroende jag är av att mitt "matschema" följs varje dag...idag blev det en sen frukost vilket resulterade i ännu senare mellanmål och mindre mellanmål än vad jag brukar äta. Sen istället för lunch blev det lite fruktsallad på kalas... när jag väl kom hem vart jag så hungrig att varma mackor med överbliven tacofärs var det snabbaste och enklaste alternativet!

Min fru går hemifrån och sötsugen från helvetet kommer över mig!! Tar ett ägg för att stilla... hjälper inte.
Tar lite leverpastej...varför vet jag inte...
Tar kanterna från dotterns varma mackor....

Tillslut går jag till skafferiet och äter de där godisbitarna som jag faktiskt vart sugen på hela tiden! Mosar i mig dessa kanske 5-7bitar..

Sen är jag "nöjd"

Sjukt beteende! Som bara kommer när jag kommer i obalans och även pga mensen!

Men vad lärde jag mig...?? Jo, ta de där förbannade godisbitarna istället så slipper du alla de där onödiga kalorierna på vägen när du försöker stilla suget!

Erkände iaf direkt för frugan när hon kom hem, för äta i smyg vill jag inte! Då är jag snart tillbaka igen där jag började! Det är en lång resa.. på många sätt! Innefrån & ut.

Men ja, jag är inte felfri...men jag kämpar vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0