Delmål 6

[x] 120kg - köpa en film
[x] 115kg - köpa en box
[x] 105kg - kläder (efter 12 veckor)
[x] 99kg - dejt med frugan
[x] 90kg - kläder (ULLARED)
[x] 85kg - äta ute (inom kalorigränsen)
[ ] 80kg - klippa mig & färga håret
[ ] 75kg - HELT NY GARDEROB!

När jag skrev den här listen var jag livrädd för att trilla dit på gamla mönster igen, därav att jag sa till mig själv att jag fick äta ute inom kalorigränsen vid detta delmålet.
Idag känner jag ett helt annat lugn inför resan jag gör, jag har hittat nya rutiner i mitt liv och allt är inte en kamp längre.
Jag kan gå på kalas och äta lite tårta utan att få ångest och trycka i mig 20kakor till "för dagen är ändå förstörd"
Jag kan dela på en pizza med frugan och njuta för att sen återgå till mina sundare vanor redan vid frukost nästa morgon. Det jag vill säga är att det är inte hela världen om jag håller mig inom kalorigränsen nu vid min belöning. Jag & frugan ska försöka få till en dejt då vi är barnfria, fixa till oss lite extra och njuta av en trerätters middag på någon finare restaurang. Och det kommer bli mys...

Kommentarer
Postat av: Angie

Exakt så känner jag också och det är så skönt att det fungerar. I fredags åt jag ute och jag njöt i fulla drag och vågen spelade med mig och gav inget plus. Det är ju inte vad vi gör vid enstaka tillfällen som avgör utan alla de val vi gör i vardagen.



Hoppas att du och din fruga får en härlig kväll. :)

2012-05-15 @ 07:30:41
URL: http://iwontquit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0