Funderingar en torsdagkväll...

Hur kommer det sig att man skäms när går över torget med en pizzakartong i näven??

I tisdags var vi över till min kära mor på lunch och hon ville bjuda på pizza. Vi köpte såna american pizza, (tjockare botten) som är färdigslizade. Två små och delade på 3st. Och det blev nog en halv över t o m..

När jag gick där över torget tänkte jag att tänk om någon ser mig nu med dessa pizzor som vet att jag håller på att gå ner i vikt? Tänk om någon som läser min blogg ser mig?

Sen kom även tankar som jag hade innan när jag åt snabbmat att folk skulle tycka att jag som är så stor ska väl inte äta sånt där!!

Så när jag kom till bilen berättade jag dessa tankar för min kära fru. Hon påpekade att vad gör det om någon ser dig? Du har gått ner över 30kg och jag tror att du har koll på läget vid det här laget?

Och visst har jag det, förr kunde vi köpa varsin mediumstorlek av dessa stackars pizzor och det blev inte mycket över ska jag säga er.. usch...

Nu kunde jag äta några slizar med sallad och sen var det bra. Jag har hittat en balans helt enkelt. Det är ok att äta pizza, men inte alltid och inte en hel på en gång.

Nästa gång jag går där över torget ska jag kanske inte bära dom stolt men iaf skita i vad andra tycker! :)




Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Jag förstår precis vad du menar, så känner jag alltid när jag är och handlar något sliskigt. Tänker alltid - vad ska kassörskan tänka om mig som är överviktig och köper allt det här? Och så vidare.. Tror det sitter mest i en själv, att man måste försöka släppa den där bilden som man SJÄLV har om sig själv. Lättare sagt än gjort men..

2012-03-23 @ 00:45:48
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0