Tänka tillbaka...

Idag på gymmet sprang jag in i min gamla chef (underbar människa) och han har inte sett mig på ett tag. Han gratulera både till nytillskottet i familjen och till min viktminskning.

Vi pratade lite fram & tillbaka om träning mm... sen säger han:

Minns nu första gången jag träffade dig här på gymmet? Tjejen som satt ute på trappan helt vimmelkantig efter ett pass?

Jag hade då vart på ett cirkelpass på 30min även kallat Easyline. Jag minns känslan... jag mådde illa, var svimfärdig och lealös! Jag fick ringa hem och be frugan komma hit med en banan för jag vågade inte resa på mig innan jag fått i mig nått av rädsla för att svimma! Där, mitt i min dimma kommer då min chef, försöker att skärpa till mig och föra ett samtal men jag måste vart kritvit i ansiktet!

Idag, full av energi, svettig som tusan och ett enda stort leende efter 60min BodyCombat! Skillad?? Ja, det kan man säga. Ett halvår senare liksom..träning & bra mat. Jag är en helt annan människa idag, fysiskt i min bästa form nånsin! Även psykiskt blir jag starkare och starkare!

Glädjen i hans ögon smittade av sig och fick mig att inse vad jag faktiskt har åstakommit på de här månaderna.

Jag är GREAT! Och bättre ska det bli!

Ge inte upp alla ni som kämpar med stor övervikt, det går! Jag lovar! Bara man ger sig fan på det! Faller du en dag, ta dig upp! Kämpa vidare...en dag tar inte ifrån dig alla bra dagar!


Kommentarer
Postat av: Angie

Helt rätt! En dag tar inte ifrån oss alla bra dagar.

Och känslan vi har när vi kommit så långt är värt allt slit!!

2012-04-24 @ 07:25:13
URL: http://iwontquit.blogg.se/
Postat av: Petra

Helt rätt för mig att läsa idag... Tack för puffen i rätt riktning :)

//Sol

2012-05-07 @ 08:26:20
URL: http://bigbigsister.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0