Viktklubb.se

Jag valde att skriva in mig på viktklubb.se, jag behöver struktur och ordning kring mitt ätande. Jag väger allt jag äter och skriver in i dagboken, minsta lilla tuggummi. Allt för att ha koll på vad jag stoppar i mig. Jag har valt själv att ligga på mellan 1300-1500 kcal/dag. Detta för att få en bra start som visar resultat. Sen kan jag tänka mig att ligga på mellan 1500-1800kcal/dag för att minska i ett långsammare tempo. Men jag blir verkligen mätt varje gång jag äter, håller mig lagom till nästa mål också. Blir ju inte mer mängd mat sen, bara lite annat på tallriken än nu. Lite fullkornspasta, potatis och ris.

Maten jag åt innan var inte dålig i sig, vi åt hemlagat, grönsaker och unnande oss då och då. Men jag är en person som älskar mat! Tog gärna om både en & två gånger. Älskade gratänger och sås. Mums! Pasta var lätt och gott att laga till snabbt efter jobbet, gärna med en god pastasås till. Pasta halva tallriken, sås en tredjedel och sen grönsaker. Jag visste ju att det här är inte ok, men i bakhuvudet tänkte jag alltid: jag har lyckats att gå ner innan. Det är lätt... jag tar tag i det snart. När jag får motivationen till det. Det gick ju jättebra....

Jag satt en dag här nu och kolla vad en McFeast Co. innehåller i kcalmängd, inte plusmeny utan vanlig. Med McFeastdip till. Över 1000kcal!! Sen åt man frukost på det kanske två mackor och yogurt. 2-3knäckemackor på fikarasterna på jobbet, 3 för 15 choklad eftersom sötsuget sätter in efter en sån lunch, sen 2 portioner kvällsmat hemma efter jobbet. Nu åt man ju inte så här varje dag men ändå... man förstår ju varför man ökade stadigt i vikt!

På viktklubb.se kan man även skriva in allt man rört på sig under dagen så ser man hur mycket man har förbrännt också. Väldigt bra.

Jag tror på det här, jag tror på mig!



Kommentarer
Postat av: Sabbe

Du ska veta att jag tror på dig med och finns här för dig. Puss, älskar dig hjärtat.

2011-10-08 @ 20:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0