Startskottet

Mullig....det har jag kallat mig själv länge nu. Men det var längesen jag var "bara" mullig. Min kroppshydda har så sakteliga ökat i omkrets år efter år. Det som är mest skrämmande i det hela är att jag har alltid tyckt att min spegelbild inte alls reflekterar det jag sen får se på kort! I spegeln är jag ganska så snygg faktiskt! Inte alls så stor...det är de plötsliga reflektionerna man kan få i ett skyltfönster eller liknande som kan vara lite chockartade ibland..var det där jag??

Jag har inte vågat väga mig på flera år, med undantag för ett försök med Cambridge för ett tag sen. Då gick jag ner 8kg i ett nafs sen blev jag sjuk... kändes som om hela kroppen gjorde uppror! Slutade rakt av och började äta igen. Sen dess har jag inte vägt mig igen....tills jag såg pappas nya våg. Vågade mig upp och tittade nervöst ner. 125,6kg!! Jag hade gått upp alla kilon igen PLUS lite till. Jag hade nått min absoluta maxvikt! ALDRIG mer!! Det var sista gången vågen visade så mycket. Sjuklig fetma enl BMI.

Jag vill inte dö pga min övervikt
Jag vill inte dö från min familj
Jag vill inte lära vårt (våra) barn dåliga vanor från start
Jag vill inte vara rädd för att saker ska gå sönder när jag går/sitter på dom
Jag vill inte säga en gång till: Nej, det går inte.. mamma är för stor.
Jag vill inte köpa kläder bara för att dom passar

Jag VILL leva livet fullt ut
Jag VILL orka mer
Jag VILL följa med på alla äventyr med Thea
Jag VILL vara jag, utan vara rädd för att synas

Denna gången är det allvar! Det krävs en ändring och den har jag påbörjat! Den här gången vägrar jag ge upp! Jag SKA INTE ge upp!

JAG VILL LEVA! Länge till...


Kommentarer
Postat av: Anna

Du SKA leva länge till! Kämpa på.. jag finns här för dig om du behöver stöttning eller något annat!

2011-10-07 @ 18:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0