Hur blir det med träningen??

Nu i början ligger jag lite lågt med träningen.. jag försöker ta ut mig lite extra varje gång jag busar med Thea, gå på upptäcksfärder och springa med på lekplatsen lite mer än vanligt.

Jag kör styrketräning hemma ett par gånger varje vecka men gummiband och min egen vikt som motstånd. Jag försöker öka tiden på detta varje gång. Gått från 15 till 25 min på dryga veckan.

Sen har jag ju ett aktivt jobb, iaf de flesta dagarna. Det lyfts säckar, byggs om och man följer kunder över hela butiken. Sällan man bara sitter still. Med den kalorinivån jag ligger på nu känns det som om detta räcker för stunden.  

När jag kommit ner till 110kg är tanken att jag ska skriva in mig på ett gym. Få in lite mer konditionsträning.

Jag ska också köpa mig ett par ordentliga promenadskor och gå hem från jobbet de dagar jag inte hämtar lillan. Har provat detta nu 2 dagar men fick så in i helvetes ont i benen. (sen gammalt) Har skor från skopunkten nu så kanske inte de bästa. Men så ser planen ut alltså, än så länge.

Sen utefter man får mer ork så kanske man lägger in lite mer träning men det tar vi då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0