Dagens träning...börjar bli lite tjatigt...

...inte träningen utan rubriken! :)

Idag körde jag:
10min roddmaskin
30min Easyline

Vad är Easyline??

Easyline är cirkelträning som består av 20 olika stationer varav 10st är fasta styrketräningsmaskiner fast utan tyngd. De fungerar på tryckluft, ju fortare du kör destå mer motstånd. Mellan dessa är det olika grejer från gång till gång beroende på vilken intruktör det är. 30sek på varje station.

Onsdagmorgon är det fokus på armar, mage och extra kondtition i form av stepupbrädor med olika övningar på. Söndagmorgon brukar vara väldigt mycket kondtion eftersom han som har de brukar lägga på lite extra tid här och där samt avbryta allt för att alla ska springa på stället i 30sek då och då.

Men idag...idag var det combatövningar! Mycket armar...MYCKET armar!
uppercuts, hooks, rakt upp, rakt ut, alla på en gång... allt med tyngder i händerna. Medicinboll som man skulle först upp i luften med sen ner till golvet, väl där hoppa bak till armhävningsposition sen tillbaka och börja om. Sen var de två magövningar som verkligen tog där de skulle... för att sen slänga in en stepbräda som vi skulle göra armhävningar på var sida om genom att "gå" med armarna över, ner, gå över, ner... ja ni kanske fattar?

Jag kommer att ha ont i mina armar imorgon....

Men det var kul att prova något nytt!


Kommentarer
Postat av: Karin

Jösses tror aldrig jag skulle palla det där...

2011-11-27 @ 12:05:30
URL: http://aseasyasbreathing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0