Julbord

Imorgon ska jag på julbord med jobbet...hur ska detta gå? Jag har efterforskat de värsta fällorna på julbordet och ska hålla mig borta ifrån janssons och rödbetssallad! De första spelar inte så stor roll för det är ingen favorit, men rödbetssallad! Men 300kcal/100g....nej tack. Men det finns mycket annat gott som kommer slinka ner i magen.

Jag har bestämt mig att jag ska inte gå upp i vikt över julen utan hålla nollan och som bäst fortsätta gå ner i vikt.

Så därför ska jag inte dricka alkohol imorgon heller, lägger hellre de kalorierna på god mat faktiskt. Det är något som inte riktigt gick hem på jobbet. Konstigt det där med alkohol? Varför folk reagerar negativt på att man inte ska dricka och försöker övertala en? Jag är minst lika rolig utan.. vill jag tro iaf?! :P
Men efter lite övertalning var det iaf OK att jag inte drack imorgon.

Efter maten ska vi spela bowling, då bränner man av lite av maten iaf. Blir en promenad hem efter jobbet innan också.

Jag ska nog segra över december månad också! Jajjemen!




Kommentarer
Postat av: Sabbe

You go girl, jag är så jäkla stolt över dig.Puss på dig min ängel, du vet att jag älskar dig och finns här för att stötta dig. Puss och kram

2011-12-02 @ 20:07:28
Postat av: Karin

Det klarar du! Du är ju superduktig och verkar ha bästa tänkbara stödet också :)

2011-12-02 @ 21:17:37
URL: http://aseasyasbreathing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0